۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۸۵۹۳۵
آیت الله مکارم شیرازی:

روح  کتاب خوانی در  جامعه رونق ندارد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از کم توجهی به کتاب و کتاب خوانی در جامعه، تاکید کرد که باید کاری کنیم تا روح کتاب خوانی در جامعه زنده شود.
دیدار مدیرعامل و معاونین خبرگزاری رسا با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مرجع تقلید عصر امروز در دیدار مسؤولان و دست اندرکاران کتابخانه های حوزوی، تمدن و پیشرفت های بشری را مرهون کتاب دانست و تاکید کرد: پیشینیان تجارب خود را بوسیله کتاب در اختیار نسل های بعدی قرار می دادند و اگر این امکان نبود خبری هم از پیشرفت های بشری در عرصه های مختلف نبود.

وی با بیان این که پیشینیان ما نیز آثار خود را در کتاب ها به یادگار گذاشته و در اختیار ما قرار داده اند، گفت: اگر کتاب نبود جامعه امروز اطلاع چندانی از مسائل دینی  نداشت؛ گرچه در ادوار مختلف کتابخانه ها و  کتب شیعی را آتش زدند و تخریب کردند، اما کتبی محفوظ بود و دست به دست به ما رسیده و ما هم از همین طریق علم و دانش خود  را برای آیندگان به یادگار می گذاریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی به منظور توجه به کتاب و کتاب خوانی در جامعه، ابراز داشت: حجم و تعداد  کتاب ها در کشور ما در مقایسه با دیگر کشورها بسیار کم است؛ بنابراین باید با برنامه ریزی مناسب کتاب و کتاب خوانی را در جامعه تقویت کنیم.

این مرجع تقلید با استناد به  آیات و روایاتی دین مبین اسلام را طرفدار قلم و کتاب دانست و تصریح کرد: قرآن کریم به قلم  قسم یاد می کند؛ آنچه محصول قلم  است در اسلام ارزش والایی دارد؛ اسلام در شرایطی ظهور و بروز کرد که جهل و نادانی فراگیر بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با ابراز تاسف از این که روح کتابخوانی در جامعه رونق و رواج ندارد، اظهار داشت: باید کاری کنیم تا روح کتابخوانی در جامعه  زنده شود تا در سایه آن بتوانیم از کتابخانه ها بهره بهتری ببریم.

وی همچنین با بیان این که بسیاری از نقاط کشور کتابخانه ندارد، بر لزوم توجه مردم بویژه خیرین و واقفین برای احداث و ساخت کتابخانه در کشور تاکید کرد.

این مرجع تقلید در پایان با بیان توصیه هایی خطاب به دست اندرکاران کتابخانه های حوزوی، گفت: کار شما نوعی جهاد علمی است؛ امیدواریم با برنامه ریزی بهتر هم به لحاظ کمی و هم به  لحاظ  کیفی کار و فعالیت خود را گسترش دهید. /924/ج

ارسال نظرات